» STRONA GŁÓWNA » MENU PRZEDMIOTOWE » Obsługa klientów w poszczególnych wydziałach » Powiatowy Rzecznik Konsumentów » Ochrona konsumencka

Zanim sprawa trafi do Rzecznika...



Symbol: RK

Zanim sprawa trafi do Rzecznika...

Podejmowanie przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów interwencji w zgłaszanych przez konsumentów sprawach następuje w przypadku wyczerpania indywidualnego trybu reklamacyjnego, po złożeniu przez klienta wniosku o interwencję w sprawie. Złożenie wniosku wiąże się z obowiązkiem dostarczenia przez konsumenta kompletu dokumentacji, w tym dowodu zakupu towaru lub zawarcia umowy, karty gwarancyjnej, warunków gwarancji oraz wszelkiej korespondencji pomiędzy stronami, wskazującej na stanowiska stron w sprawie. Jeśli zaś dokumentów brak, gdyż konsument reklamując towar nie zachował pisemnego trybu reklamacji, złożenie wniosku do powiatowego rzecznika konsumentów będzie musiało być poprzedzone ponownym wystąpieniem klienta do gwaranta lub sprzedawcy - zależnie od wybranego trybu reklamacyjnego - z pisemnym żądaniem reklamacyjnym. Skutecznie doręczone pisemne wystąpienie klienta do przedsiębiorcy wymusza na sprzedawcy/gwarancie obowiązek udzielenia odpowiedzi w sprawie, jednocześnie, w przypadku stanowiska odmownego względem wniesionego przez klienta żądania stanowi podstawę do interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów.


Osoba wprowadzająca dokument: Renata Krus

Data wprowadzenia: 2020-08-24

Wyświetleń: 1077

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Krzysztof Durczok, dnia: 2010-02-09
Przesunięcie dokumentu: Adam Vogt, dnia: 2011-07-25
Edycja dokumentu: Renata Krus, dnia: 2020-08-24
POPRZEDNIE WERSJE »

« POWRÓT

WYDRUK