» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2011

Wystąpienie pokontrolne - Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej im. Karola Goduli w Tarnowskich Górach



Symbol: SKO.0913-13/11

                                                               Tarnowskie Góry, dnia 15 września 2011 roku

SKO.0913-13/11

Pani
Joanna Stomska
Dyrektor Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej
im. Karola Goduli
w Tarnowskich Górach


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

    Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej im. Karola Goduli w Tarnowskich Górach, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
    W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej", stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) braku w zakresach obowiązków pracowników zajmujących się m.in. sprawami związanymi z gospodarką finansową niektórych wykonywanych przez nich czynności tj. w zakresie pani (...) oraz pani (...) brak czynności dotyczących obowiązku ewidencji faktur w rejestrze, dostarczania faktur do Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty, dokonywania sprawdzania i podpisywania dowodów księgowych pod względem formalno - rachunkowym, co jest niezgodne z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 ze zm.);
2) dokonaniu kontroli merytorycznej list płac za miesiąc kwiecień 2011 roku  przez osobę do tego nieupoważnioną, co jest  niezgodne z § 10 pkt 2 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku ze zm.), oraz przepisami rozdziału 2.2. Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej nr 23/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku);
3) braku dokonania w formie pisemnej zmiany umowy o pracę pań: (...), (...), (...) oraz pana (...) w zakresie wysokości premii, co jest niezgodne z art. 29 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21, poz.94 z późn. zm.);
4) braku określenia godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy w umowie o pracę zawartej z panią (...) zatrudnioną w niepełnym wymiarze czasu pracy, co jest niezgodne z  §14 ust. 4 Regulaminu Pracy Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej.
    W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-13/11, zobowiązuję do:
1) ujmowania w zakresach obowiązków, uprawnień, odpowiedzialności oraz  podległości służbowej pracowników wszystkich wykonywanych przez nich czynności, a w szczególności do uzupełnienia zgodnie z powyższym zakresów obowiązków pani  (...) oraz (...),  zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 ze zm.) mając na uwadze standard kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych określony w rozdziale A - Środowisko Wewnętrzne, pkt 3 - Struktura Organizacyjna (Komunikat nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 roku);
2) dokonywania kontroli merytorycznej dowodów księgowych tylko przez osoby do tego upoważnione, zgodnie z § 10 pkt 2 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku ze zm.), oraz przepisami rozdziału 2.2. Zasad (Polityki) Rachunkowości w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty oraz w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (zarządzenie Dyrektora Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej nr 23/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku);
3) dokonywania zmian umów o pracę w formie pisemnej zgodnie z art. 29 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21, poz. 94 ze zm.), a zwłaszcza do dostosowania postanowień umowy o pracę pań: (...), (...), (...) oraz pana (...) w zakresie przysługującej im premii do przepisów § 13 ust. 3 regulaminu wynagradzania z dnia 15.06.2009 roku dla pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej;
4) określania pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy w umowach o pracę godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, zgodnie z § 14 ust. 4 Regulaminu Pracy Centrum Edukacji Ekonomiczno - Handlowej, w tym do uregulowania ww. kwestii w umowie o pracę zawartej z panią (...).
    Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2011-09-15)
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert



Osoba wprowadzająca dokument: Jacek Odziomek

Data dokumentu: 2011-09-15

Data wprowadzenia: 2011-09-26

Wyświetleń: 1673

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Jacek Odziomek, dnia: 2011-09-26

« POWRÓT

WYDRUK