» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2011

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Techniczno - Humanistycznych w Radzionkowie



Symbol: SKO.0913-11/11

Tarnowskie Góry, dnia 14 czerwca 2011 roku

SKO.0913-11/11

Pan
Krystian Musik
Dyrektor Zespołu Szkół
Techniczno - Humanistycznych
w Radzionkowie


WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

        Na podstawie § 14 ust. 1 - 3 załącznika nr 1 do zarządzenia nr 123/06 Starosty Powiatu Tarnogórskiego z dnia 14 grudnia 2006 roku w sprawie zasad, trybu i procedury przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Techniczno - Humanistycznych w Radzionkowie, przesyłam Panu niniejsze wystąpienie pokontrolne.
      W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: "Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej", stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Pana jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) wykonywaniu przez kasjera czynności o charakterze kontrolnym i dyspozycyjnym w zakresie obrotu gotówkowego w stosunku do wystawionych przez siebie dowodów kasowych, co jest niezgodne z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz §3 ust.3 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej (zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych nr 25/2010 z 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości);
2) niedokonaniu korekty zapisów w ewidencji szczegółowej prowadzonej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" według wydatków budżetowych w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie 4210 w związku z rozliczeniem zaliczki udzielonej w dniu 07.03.2011 roku, w wyniku czego zakup usług pocztowych oraz usługi przeglądu gaśnic sklasyfikowano niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 38, poz. 207 z późń. zm.);
3) braku ewidencji związanej z rozdysponowaniem środków czystości, materiałów do prac konserwacyjnych oraz znaczków pocztowych, co jest niezgodne z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
4) braku odnotowania na fakturze VAT nr FV/2824/2011 z 31.03.2011 roku daty jej wpływu do Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych, co jest niezgodne z §19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) zaniechaniu wystawiania poleceń wyjazdu służbowego oraz dokonywania rozliczeń poniesionych z tego tytułu kosztów, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U. z 2002 roku nr 236 poz.1990 z późn.zm.);
6) dopuszczenie do wykonywania pracy przez dwóch pracowników Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych niezgodnie z rozkładem czasu pracy ustalonym dla nich w umowie o pracę oraz w Regulaminie Pracy Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych, a także braku wskazania pracy w porze nocnej w karcie ewidencji czasu pracy, co jest niezgodne z art. 149 §1 ustawy z dnia z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21, poz.94 z późn. zm.) oraz §8 pkt.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz. 286 z późn. zm.).
        W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: SKO.0913-11/11, zobowiązuję do:
1) zaniechania wykonywania przez kasjera czynności o charakterze kontrolnym i dyspozycyjnym w zakresie obrotu pieniężnego, zgodnie z §3 ust.3 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej (zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych nr 25/2010 z 31 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości), a także do podziału kluczowych obowiązków kontrolnych dotyczących obrotu pieniężnego, zgodnie z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
2) dokonania korekty zapisów w ewidencji szczegółowej prowadzonej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" według wydatków budżetowych w dziale 801 rozdziale 80130 paragrafie 4210 zgodnie z dowodem rozliczenia zaliczki z dnia 31.03.2011 roku w celu prawidłowego sklasyfikowania udokumentowanych w nim wydatków, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 38, poz. 207 z późń. zm.); a także do każdorazowego dokonywania weryfikacji ewidencji szczegółowej prowadzonej do konta 130 - "Rachunki bieżące jednostek budżetowych" według planu finansowego wydatków budżetowych po dokonaniu rozliczenia przez pracowników udzielonych im zaliczek;
3) opracowania oraz wdrożenia zasad dotyczących rozdysponowania dokonywanych zakupów środków czystości, materiałów do prac konserwacyjnych oraz znaczków pocztowych, z uwzględnieniem celu i miejsca ich przeznaczenia oraz pracownika odpowiedzialnego za ich wykorzystanie, mając na uwadze konieczność zachowania zasady gospodarności w wydatkowaniu środków publicznych, zgodnie z art.44 ust.3 pkt.1 i art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
4) zaopatrywania wszystkich faktur VAT wpływających do Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych pieczęcią z datą wpływu, zgodnie z §19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała nr 185/897/2009 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) dokumentowania podróży służbowych pracowników Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych oraz dokonywania rozliczeń poniesionych z tego tytułu kosztów, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U. z 2002 roku nr 236 poz.1990 z późn.zm.);
6) prowadzenia kontroli list obecności pracowników Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych w celu zapewnienia zgodności rozkładu czasu pracy pracowników z umową o pracę oraz Regulaminem Pracy Zespołu Szkół Techniczno - Humanistycznych, a także sporządzania kart ewidencji czasu pracy zgodnie z danymi wynikającymi z list obecności, zgodnie z art.149 §1 ustawy z dnia z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 1998 r., nr 21, poz.94 z późn. zm.) oraz §8 pkt.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz. 286 z późn. zm.).
       Jednocześnie oczekuję od Pana w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wystąpienia pokontrolnego, informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o przyczynach nie podjęcia takich działań.

Dokument sporządzony w Wydziale Kontroli (2011-06-14)
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert

 


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2011-06-14

Data wprowadzenia: 2011-06-20

Wyświetleń: 1818

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2011-06-20

« POWRÓT

WYDRUK