» STRONA GŁÓWNA » MENU PODMIOTOWE » Przeprowadzane kontrole » Kontrole wewnętrzne » Kontrole powiatowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek nadzorowanych » Rok 2013

Wystąpienie pokontrolne - Zespół Szkół Specjalnych w Radzionkowie



Symbol: KN.1711.2.2013

Tarnowskie Góry, dnia 10 czerwca 2013 roku

KN.1711.2.2013


Pani
Jolanta Stopka
Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych
w Radzionkowie

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE

        Na podstawie § 26 zarządzenia nr 50/2012 Starosty Tarnogórskiego z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz nadzorowanych jednostkach sektora finansów publicznych, w związku z przeprowadzoną kontrolą w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie, przesyłam Pani niniejsze wystąpienie pokontrolne.
        W wyniku kontroli przeprowadzonej przez pracownika Wydziału Kontroli Starostwa Powiatowego w temacie: „Prawidłowość prowadzenia gospodarki finansowej”, stwierdzono, iż w okresie objętym kontrolą w kierowanej przez Panią jednostce wystąpiły nieprawidłowości polegające na:
1) braku wprowadzenia do zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm. uproszczenia w zakresie stosowania ewidencji księgowej na koncie 300 – „Rozliczenie zakupu” wyłącznie do wykazania stanu dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych na koniec okresu sprawozdawczego, a w konsekwencji braku ewidencji rozliczenia zakupu towarów na koncie 300 – „Rozliczenie zakupu”, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2010 roku nr 128, poz.861 z późn. zm.);
2) zawarciu w zapisie księgowym daty operacji gospodarczej niezgodnej z dowodem źródłowym, co jest niezgodne z art.24 ust.3 ustawy o rachunkowości, a w konsekwencji niechronologicznym ujęciu tych zdarzeń w księgach rachunkowych, co narusza art.14 ust.1 i art. 15 ust.2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 z późn. zm.);
3) sporządzeniu dowodu księgowego polecenia księgowania niezgodnie z rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentuje, co jest niezgodne z art.22 ust.1 ustawy o rachunkowości, a następnie dokonaniu zapisów w księgach rachunkowych niezgodnych z treścią tego dowodu, co narusza  art.20 ust.2 oraz art.24 ust. 3 ustawy o rachunkowości;
4) braku na wszystkich fakturach VAT dokumentujących zakup artykułów spożywczych przyjmowanych do magazynu Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie adnotacji o ich wpisaniu do kartoteki magazynowej, co jest niezgodne z §21 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) upoważnieniu pracownika Zespołu Szkół Specjalnych do zamieszczania na fakturach VAT klauzuli potwierdzających dostawę artykułów spożywczych na potrzeby kuchni w formie ustnej, co jest niezgodne z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
6) braku na fakturze FAT nr A/5730/11/12 z 29.11.2012 roku, wystawionej z tytułu zakupu środków czystości, opisu lub podłączonego pod fakturę VAT załącznika potwierdzającego bezpośredni odbiór zakupionego towaru przez pracowników Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, co jest niezgodne z pkt II Instrukcji w sprawie gospodarki magazynowej w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie (załącznik nr 1 do zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 11/2011 z 01 sierpnia 2011 roku w sprawie zmian do zasad (polityki) rachunkowości);
7) braku kontroli raportów kasowych, co jest niezgodne z  art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy o rachunkowości;
8) przekazaniu gotówki pobranej od osób płacących za wyżywienie uczniów do banku z pominięciem kasy Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, przez pracownika Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie któremu nie przekazano protokolarnie kasy, co jest niezgodne z §1 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej (zarządzenie dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.);
9) wystawieniu dowodu kasowego KP- „kasa przyjmie” dla środków finansowych, które zostały przekazane do banku z pominięciem kasy, co jest niezgodne z art. 22 ust.1 ustawy o rachunkowości;
10) niezaliczeniu kwitariuszy przychodowych wystawianych osobom płacącym gotówką za wyżywienie uczniów do druków ścisłego zarachowania, co jest niezgodne z   art.68 ustawy o finansach publicznych;
11) pobieraniu wpłat gotówkowych od osób płacących za wyżywienie uczniów przez pracownika Zespołu Szkół Specjalnych nie posiadającego upoważnienia do ich poboru oraz niezobowiązanego do ich terminowego wpłacania do kasy Zespołu Szkół Specjalnych, co jest niezgodne z  art.68 ustawy o finansach publicznych;
12) dokonaniu zapisów w księgach rachunkowych w kwotach niższych niż wynikające z listy płac, co jest niezgodne z art.24 ust.1 ustawy o rachunkowości;
13) nie zarejestrowaniu w dzienniku korespondencji wpływu wszystkich zewnętrznych dowodów księgowych oraz wskazaniu na fakturze VAT nr U/03/0018073/1912R z 29.10.2012 roku niezgodnej ze stanem faktycznym daty jej wpływu do Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, co jest  niezgodne z § 19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
14) nieprzekazywaniu do Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach comiesięcznej informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub o działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, składanej Zarządowi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, co stanowi naruszenie § 30 ust.2 lit. b Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
15) dokonaniu w miesiącu listopadzie 2012 roku wydatków z przekroczeniem kwot ustalonych w rocznym planie finansowym Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie w dziale 854 rozdziale 85401 paragrafie 4110 „wynagrodzenia osobowe pracowników”, co jest niezgodne z art.254 pkt 3 ustawy o finansach publicznych;
16) braku wskazania w dowodach wpłat gotówki dokumentujących przyjęcie darowizn ich celu wskazywanego przez darczyńcę, co jest niezgodne z § 7 ust. 7 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej;
17) nieterminowym uregulowaniu zobowiązania wynikającego z noty księgowej nr 01/TE/04/12 z 02.04.2012 roku, co jest niezgodne z art. 44 ust.3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych;
18) sklasyfikowaniu wydatku z tytułu zakupu stołu do pingponga w rozdziale 80195 paragrafie 4210 - „Zakup materiałów i wyposażenia” oraz wydatku z tytułu naprawy schodołazu w rozdziale 80111 paragrafie 4300 - „Zakup usług pozostałych” wskutek nieprecyzyjnego opisu operacji gospodarczej na dowodzie księgowym będącym postawą dokonaniu wydatku, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 38, poz. 207 z późń. zm.);
19) braku sklasyfikowania wydatku z tytułu zakupu stołu do pingponga jako wydatku strukturalnego wskutek nieprecyzyjnego opisu operacji gospodarczej na dowodzie księgowym będącym postawą dokonaniu wydatku, co jest niezgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255) oraz zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 6/2011 z 10.04.2011 roku w sprawie ewidencji wydatków strukturalnych i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WSa, a w konsekwencji braku jego ewidencji na koncie 975 - "Wydatki strukturalne",co  narusza przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
20) wprowadzeniu korekty prawidłowej ewidencji księgowej wydatków z tytułu ekwiwalentu wynikającego z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy ujętych w rozdziale 80102 – „Szkoły podstawowe specjalne” mając na celu wydatkowanie wszystkich środków finansowych zaplanowanych w rocznym planie finansowym Zespołu Szkół Specjalnych, co jest niezgodnie z art.25 ustawy o rachunkowości oraz art.44 ust.1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych,a w konsekwencji sklasyfikowaniu wydatku w rozdziale 85401 – „Świetlice szkolne tj. niezgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;
21) zaewidencjonowaniu w rejestrze zamówień publicznych kwot wydatków związanych z realizacją zamówień publicznych dla niewłaściwych kodów CPV m.in. z uwagi na brak określenia zasad dotyczących opisywania przedmiotu zamówienia we wnioskach o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 14 000 Euro, co jest niezgodne z pkt 8 regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku), §28 ust.3 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego i art. 68 ustawy o finansach publicznych tj.:
- zakupu węgla drzewnego, podpałki do grilla, folii spożywczej i worków foliowych jako zakupu artykułów spożywczych,
- zakupu ręczników papierowych jako zakupu artykułów biurowych, papieru do drukowania, druków i tonerów do kserokopiarek,
- usługi kurierskiej jako zakupu usług różnych;
22) nierzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT, wystawionych przez P.H.U. „Prima” S.C. z tytułu świadczonych usług, w zakresie zgodności wskazanego w nich terminu płatności z terminem zawartym w umowie, co jest niezgodne z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku z późn. zm.) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
23) obciążeniu czterech instytucji kosztami wyżywienia sześciu uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie w miesiącu kwietniu i październiku 2012 roku, na podstawie ustnych informacji o przyznanym dofinansowaniu, co jest niezgodne z pkt 3 rozdziału II Instrukcji Procesu żywienia w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie oraz art. 68 ustawy o finansach publicznych;
24) powierzeniu obowiązków związanych z ustalaniem oraz rozliczaniem kosztów wyżywienia uczniów pracownikowi Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie w formie ustnej, co jest niezgodne z art.68 ustawy o finansach publicznych;
25) zniszczeniu list obecności osób korzystających z wyżywienia oraz braku sporządzenia zestawienia odpłatności za obiady i ilości dzieci biorących udział w żywieniu, a także obciążaniu uczniów za wyżywienie na podstawie zapisków nie mających charakteru dokumentu, co jest niezgodne z pkt 6 rozdziału II i  pkt 2 rozdziału V Instrukcji procesu żywienia w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie oraz art. 68 ustawy o finansach publicznych;
26) braku w statucie szkoły regulacji prawnych będących podstawą prawną do zorganizowania stołówki funkcjonującej w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie, co jest niezgodne z art. 60 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół  (Dz. U. z 2001 r., nr 61, poz.624 z późn. zm.);
27) ustaleniu opłat za posiłki w formie ustnej i wprowadzeniu Instrukcji procesu żywienia w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie bez porozumienia z organem prowadzącym szkołę, co jest niezgodne z art. 67a ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty.
       W związku z kontrolą, której wyniki zostały przedstawione w protokole kontroli znak akt: KN.1711.2.2013, zobowiązuję do:
1) wprowadzenia do zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm. uproszczenia w zakresie stosowania ewidencji księgowej na koncie 300 – „Rozliczenie zakupu” wyłącznie do wykazania stanu dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z art.4 ust.4 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 330) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz.289);
2) zawierania w zapisie księgowym daty operacji gospodarczej zgodnej z dowodem źródłowym, zgodnie z art.20 ust.2, art. 23 ust.2 pkt 1 i art. art.24 ust.3 ustawy o rachunkowości, w celu zapewnienia chronologicznego ujmowania zdarzeń w księgach rachunkowych, zgodnie z art.14 ust.1 i art. 15 ust.2 ustawy o rachunkowości;
3) sporządzania dowodów księgowych polecenia księgowania zgodnie z  rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, tj. zgodnie z art.22 ust.1 ustawy o rachunkowości oraz dokonywania zapisów w księgach rachunkowych zgodnie z treścią zatwierdzonych dowodów księgowych, zgodnie z art.20 ust.2 oraz art.24 ust. 3 ustawy o rachunkowości;
4) zamieszczania na wszystkich fakturach VAT dokumentujących zakup artykułów spożywczych przyjmowanych do magazynu Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie adnotacji o ich wpisaniu do kartoteki magazynowej, zgodnie z §21 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego (uchwała Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach nr 185/897/2009  z 16 lutego 2009 roku z późn. zm.);
5) zamieszczania na dowodach, stanowiących podstawę dokonania wydatków, klauzuli potwierdzającej wykonanie roboty, usługi lub dostawę towaru przez pracownika Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie upoważnionego do ich odbioru w formie pisemnej, zgodnie z art.68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
6) zawierania na wszystkich fakturach VAT, dokumentujących zakup artykułów biurowych i środków czystości, potwierdzenia bezpośredniego odbioru zakupionego towaru przez pracowników Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie w formie opisu na odwrocie faktury bądź załącznika podłączonego pod fakturę VAT, zgodnie z pkt II Instrukcji w sprawie gospodarki magazynowej w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie (załącznik nr 1 do zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 11/2011 z 01 sierpnia 2011 roku w sprawie zmian do zasad (polityki) rachunkowości);
7) kontroli raportów kasowych, zgodnie z art. 21 ust.1 pkt 6 ustawy o rachunkowości;
8) wykonywania kasowych operacji gotówkowych wyłącznie przez osobę, której protokolarnie przekazano kasę, zgodnie z §10 ust.1 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej (zarządzenie dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.);
9) przekazywania gotówki pobranej od osób płacących za wyżywienie uczniów do kasy Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, zgodnie z przepisami Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej;
10) rzetelnego sporządzania dowodów kasowych KP- „kasa przyjmie”, dla udokumentowania rzeczywiście dokonywanych wpłat gotówkowych, zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy o rachunkowości;
11) wprowadzenia do Instrukcji ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania  (załącznik do zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm.) kwitariuszy przychodowych jako druków ścisłego zarachowania, zgodnie z art.68 ustawy o finansach publicznych;
12) właściwej ochrony zasobów Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie poprzez prawidłowe powierzenie mienia pracownikowi Zespołu Szkół Specjalnych Radzionkowie pobierającemu wpłaty gotówkowe od osób płacących za wyżywienie uczniów, zgodnie z art.68 ustawy o finansach publicznych;
13) bezbłędnego prowadzenia ksiąg rachunkowych poprzez wprowadzanie do nich w sposób kompletny i poprawny wszystkich zakwalifikowanych do zaksięgowania w danym miesiącu dowodów księgowych, zgodnie z art.24 ust.1 ustawy o rachunkowości;
14) rejestrowania wpływu wszystkich zewnętrznych dowodów księgowych do Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie oraz wskazywania w nich daty wpływu zgodnej ze stanem faktycznym, zgodnie z § 19 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
15) comiesięcznego przekazywania w formie papierowej do Powiatowego Zespołu Obsługi Finansowej Oświaty w Tarnowskich Górach comiesięcznej informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub o działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, składanej Zarządowi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zgodnie z § 30 ust.2 lit. b Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
16) dokonywania wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym, zgodnie z art.254 pkt 3 ustawy o finansach publicznych;
17) wskazywania w dowodach wpłat gotówki dokumentujących przyjęcie darowizn dokonywanych na rzecz Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, ich celu zgodnie ze wskazaniem darczyńcy, zgodnie z § 7 ust. 7 Instrukcji dotyczącej gospodarki kasowej;
18) dokonywania wydatków z tytułu dostaw i usług w wysokości i terminie wynikającym z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z art. 44 ust.3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych;
19) wprowadzenia mechanizmów umożliwiających jednoznaczne zidentyfikowanie osoby odpowiedzialnej za nieterminową realizację zobowiązań w skutek nieterminowego dostarczenia kompletnych i prawidłowych dokumentów, celem prawidłowej realizacji §7 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
20) prawidłowego klasyfikowania wydatków, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 38, poz. 207 z późń. zm.), a zwłaszcza do ujmowania wydatków z tytułu:
- zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych w rozumieniu pkt f rozdziału 4.4 zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości z późn. zm., w paragrafie 424 – „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek” z odpowiednią czwartą cyfrą,
- usług konserwacyjnych i naprawczych wyrobów przemysłowych w paragrafie 427 – „Zakup usług remontowych” z odpowiednią czwartą cyfrą;
21) klasyfikowania wydatków z tytułu zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych w celu uzupełnienia bądź wymiany na nowocześniejszy w obszarze XII kategoria 73, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. z 2010 roku, nr 44, poz. 255) oraz zarządzenia dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 6/2011 z 10.04.2011 roku w sprawie ewidencji wydatków strukturalnych i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WSa;
22) zamieszczania na dowodach księgowych precyzyjnego opisu operacji gospodarczej celem prawidłowego klasyfikowania wydatków dokonywanych na ich podstawie, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z 02 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych;
23) dokonywania poprawy wyłącznie błędnych zapisów księgowych, zgodnie z art.25 ustawy o rachunkowości;
24) dokonywania wydatków na cele i w wysokościach ustalonych w planie finansowym, zgodnie z art.44 ust.1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych mając na uwadze art.52 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych;
25) prawidłowego ewidencjonowania w rejestrze zamówień publicznych kwot wydatków związanych z realizacją zamówień publicznych dla właściwych kodów CPV, zgodnie z pkt 8 regulaminu udzielania zamówień przez powiatowe jednostki organizacyjne (uchwała nr 18/102/2011 Zarządu Powiatu w Tarnowskich Górach z dnia 07 lutego 2011 roku) oraz §28 ust.3 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego tj.:
- zakupu węgla drzewnego, podpałki do grilla, folii spożywczej i worków foliowych jako zakupu różnych artykułów,
- zakupu ręczników papierowych jako zakup środków czystości i artykułów gospodarczych,
- usługi kurierskiej jako zakupu usług pocztowych i kurierskich;
26) pisemnego określenia zasad dotyczących opisywania przedmiotu zamówienia we wnioskach o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 14 000 Euro w celu właściwego i jednoznacznego klasyfikowania każdego wydatku jako realizacji zamówienia na podstawie danego wniosku, zgodnie z art.68 ustawy o finansach publicznych;
27) dokonywania rzetelnej kontroli merytorycznej faktur VAT w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy, zgodnie z przepisami rozdziału 2.2 zasad (polityki) rachunkowości (zarządzenie dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie nr 12/2010/2011 z 31.12.2010 roku z późn. zm.) oraz §20 Instrukcji obiegu dokumentów księgowych w Powiatowym Zespole Obsługi Finansowej Oświaty i jednostkach oświatowych Powiatu Tarnogórskiego;
28) obciążania instytucji kosztami wyżywienia uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie na podstawie zgromadzonej pisemnej dokumentacji o przyznanym dofinansowaniu, zgodnie z pkt 3 rozdziału II Instrukcji Procesu żywienia w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie oraz art. 68 ustawy o finansach publicznych;
29) pisemnego powierzenia zadań związanych z ustalaniem oraz rozliczaniem kosztów wyżywienia uczniów pracownikowi Zespołu Szkół Specjalnych w Radzionkowie, zgodnie z art.68 ustawy o finansach publicznych;
30) obciążania uczniów za wyżywienie na podstawie prawidłowo sporządzonych i przechowywanych dokumentów - list obecności osób korzystających z wyżywienia oraz zestawień odpłatności za obiady i ilości dzieci biorących udział w żywieniu, zgodnie z pkt 6 rozdziału II i  pkt 2 rozdziału V Instrukcji procesu żywienia w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie oraz art. 68 ustawy o finansach publicznych, mając na uwadze przepis art. 42 ust.5 ustawy o finansach publicznych;
31) umocowania stołówki szkolnej funkcjonującej w Zespole Szkół Specjalnych w Radzionkowie w statucie szkoły, zgodnie z art. 60 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół  (Dz. U. z 2001 r., nr 61, poz.624 z późn. zm.);
32) ustalenia warunków korzystania ze stołówki szkolnej, w tym wysokości opłat za posiłki, w formie pisemnej w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, zgodnie z art. 67a ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty.
      Jednocześnie oczekuję od Pani w terminie 30 dni od dnia otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego informacji wskazującej sposób realizacji zaleceń pokontrolnych.


Dokument sporządził: Naczelnik Wydziału Kontroli Ewa Lukosz
Autoryzacja: Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert


Osoba wprowadzająca dokument: Ewa Lukosz

Data dokumentu: 2013-06-10

Data wprowadzenia: 2013-06-14

Wyświetleń: 1784

Załączniki:
Brak załączników w dokumencie.

Rejestr zmian:
Utworzenie dokumentu: Ewa Lukosz, dnia: 2013-06-14

« POWRÓT

WYDRUK